عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس؛

توقف روند توسعه محوری عشایر با اسکان اجباری 

خادم با بیان اینکه عدم ساماندهی وضعیت عشایر رشد حاشیه نشینی در اطراف کلان شهرها را رقم می‌زند،گفت: اسکان دائم عشایر از منظر اقتصاد معیشتی و اشتغال زایی به نفع عشایر کشور نیست.

توقف روند توسعه محوری عشایر با اسکان اجباری  به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علاء الدین خادم عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره ارتباط به تعادل رسیدن نرخ گوشت با ساماندهی وضعیت عشایر در کشور،گفت: عشایر نقش بالایی در تامین نیازهای پروتیینی کشور دارند، بنابراین اگر ساختار خریدتضمینی،محصولات دامی از عشایر توسط دولت ساماندهی شود، به سادگی می توان عرضه مستقیم گوشت قرمز را از تولید کننده بدون واسطه به سمت مصرف کننده هدایت کرد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نبود ساختار مناسبی برای خرید محصولات دامی از عشایر موجب شد، دلالان تولیدات دامی عشایر را با نرخ نازل خریداری و با افزایش چندبرابری بدست مصرف کننده برسانند.

خادم افزود: اسکان اجباری عشایر مانع از روند حرکتی توسعه محور این قشر زحمتکش می‌شود زیرا عشایر با توجه به نوع زندگی که دارند، باید بر حسب موقعیت جغرافیایی که دارند به ییلاق و قشلاق کوچ کنند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس افزود: عشایرمردمی هستند که با مشقت فراوان،محصولات دامی را تولید می‌کنند اما برخی از سوءاستفاده کنندگان با خرید نازل محصولاتشان علاوه بر تضعیف اقتصادی معیشتی شان، تعادل بازار گوشت را نیز برهم می‌زنند.

وی ادامه داد: ثبات نرخ گوشت به سمت تعادل پایدار با خرید تولیدات دامی توسط دولت و سپس عرصه مستقیم آن به مصرف کننده به آرامش می رسد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه عدم ساماندهی وضعیت عشایر رشد حاشیه نشینی در اطراف کلان شهرها را رقم می‌زند، یادآورشد: اسکان دائم عشایر از منظراقتصاد معیشتی و اشتغال زایی به نفع عشایر کشور نیست.

انتهای پیام/

شکست سدگرانی گوشت با عرضه مستقیم تولیدات دامی عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار